Общ преглед по кинезиология и биомеханика на използваните упражнения

със собствено тегло в стила на уличния фитнес са достатъчни за изграждането на напреднал атлетизъм. С повече изобретателност трениращите могат да подберат упражнения, които да стимулират увеличаване на силата, масата и производителността на почти всички мускулни групи в тялото.

Разбира се, тук има някои граници. Отсъстват тежките движения с щанги: клекове, мъртва тяга, изхвърляне, изтласкване, гребане, избутване от лег, раменна преса. Кинезиологично най-близките им, но все пак по-ниско интензивни алтернативи са:

  • Клек с щанга: клекове с ластици, клекове с пудовки, клек със скок;
  • Мъртва тяга с щанга: тяга с ластици, преден суинг с пудовка, тяга с пудовки;
  • Изхвърляне с щанга: няма алтернатива;
  • Изтласкване: изтласкване с пудовки;
  • Гребане с щанга: J-гребане/набиране, хоризонтални набирания с ластици, хоризонтални набирания;
  • Избутване на щанга от тилен лег: лицеви опори с ластици при вдигнати крака, лицеви опори с ластици, лицеви опори с една ръка, лицеви опори с пляскане;
  • Раменна преса с щанга: раменни опори, раменни преси с пудовки, раменни преси с ластици.

Основна особеност на уличния фитнес е, че стимулира развиването на силен, издръжлив и добре контролиран пояс от коремни и гръбни мускули. Успешното изпълнение на всички движения със собствено тегло изисква контрол върху коремната мускулатура и таза.

В комбинация с добиването на напреднал контрол върху раменния пояс, това поставя уличните тренировки с едно функционално стъпало над класическия фитнес. Разбира се, разделението уличен фитнес – тренировки в зала правя съвсем условно. Няма практически причнини да страните от лостовете или от спортния клуб. Тъкмо напротив, смесването на тренировките допринася за по-добри резултати и в двете начинания.

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s